2011-06-02

vänner sökes

beklagar bloggtorkan här nere i underlandet. Dagarna efter jag satt mina fötter på jättekontinenten igen bilade vi ner till Long beach där Timmys föräldrar har sin "sommarstuga". Sommarstugan är dock mer som ett hus. Fyra härliga dagar med massor av sol och värme borde ha rundats av med en väldigt utvilad och avslappnad Linnea, men (!) så blev inte fallet. Söndag kväll bestämde sig min kropp för att jag nog tagit det lite för lugnt på sista tiden och för att markera detta slogs jag av världens dunderförkylning. Fullständigt täppt i alla hål som vi har i huvudet och fullständigt utmattad. Nu, fem dagar senare, känner jag mig äntligen lite bättre. Bara nästäppan, örontäppan och några nysningar då och då som återstår.
Trots min sjuka såg jag efter lite barn igår, pojkarna Parkes på morgonen och pojkarna Noakes på eftermiddagen. Imorgon är det pojkarna Parkes igen och på kvällen ska jag sitta barnvakt hos två nya barn, en pojke i 5 års åldern och en flicka som ska fylla 8. Hoppas att det blir en en kväll för föräldrarna, enkla pengar!!

Vardagen i övrigt rullar på härnere, har inget nytt jobb än men sitter än så länge inte i klistret.. Mina "nannyhours" ger mig lite klirr i kassan och med tanke på att jag just nu är inneboende hos Tim har jag inga större utgifter mer än mat, mat och mat....
Det har gått ungefär en och en halv vecka sedan Terese sa adjö, bye bye, hejdå, adios till landet under. Tråkigt... men alla måste vi gå vidare någon gång. För mig och Ann är det dock lite tomt att bara vara två tjejer (alla våra andra vänner tillhör den lite mindre finkänsliga människogruppen) så om någon känner en liten stackars tös som befinner sig i Sydney och söker vänner, ställer jag och Ann gärna upp!!

Innan jag avslutar och säger hejdå för den här gången vill jag passa på att Gratulera mamma Birgitta till hennes nya titel och min syster till hennes nya lya!
Jag hoppas att doktor Wästberg unnar sig lite kvalitetstid med andra delar av huset än arbetsrummet nu och att syster yster jobbar på i lägenheten!

Ska väl även passa på att officiellt välkomna den svenska sommaren och samtidigt välkomna den australiska vintern.
Kram på er alla!!

3 kommentarer:

  1. Ja ha! En Svensk förkylning som smugit med som fripassagerare e ju inte bra! Men du får krya på dig gumman <3 Du skall ha det så otroligt gott som det bara går ;-) Kram på dig/Tommy

    SvaraRadera
  2. Tack allra goaste Stumpan!
    Doktor Wästberg har befunnit sig i solstolen utanför huset en del av dagen idag (=kvalitetstid). Vi har just avnjutit en god måltid med grillade karréer, pommes frites och god sallad, gott! Tack Roger! Solen skiner, gräset växer (Marcus gillar inte det) och blommorna växer och blommar. Skönt att höra att förkylningen är i avtågande, det verkade dramatiskt för några dagar sedan. Många kramar från oss här hemma...:-)

    SvaraRadera
  3. tacktack tommy!! svenska förkylningar är inte kul.

    låter som att ni har det ganska bra där hemma!! här fryser vi som bara den, hörde att det är isvindar från de nedre zonerna som smugit sig hit(??).
    kramkram på er bådaa

    SvaraRadera