2011-07-01

90 graders svängar

1e juli!! mindre än två veckor till systers födelsedag och mindre än två veckor tills jag och Ann beger oss uppåt. Sitter som vanligt på mitt favviscafé och försöker driva tiden framåt. Hade jag kunnat boka om min biljett hade jag gjort det och åkt hem ca två veckor tidigare och inte för att jag vill lämna men Timmy är och roar sig i snön mina 10 sista dagar och Ann kommer förmodligen fortfarande vara där solen värmer lite mer än i Sydney, bra timing va? Tala om att bara gå omkring och vänta på att få åka hem när mina två enda vänner inte är här. ( okej... riktigt så ensam är jag inte, men nästan)

Och till de nya nyheterna! eftersom att jag fortfarande är ung, jag är ju trots allt bara 20, så tycker jag att det är fullt tillåtet att ändra riktning i här i livet och svänga 90 grader hitan och ditan. Sååå jag har bestämt för att stanna i... Au.. nehe de har jag ju inte, jag har bestämt mig för att stanna i Sverige lite längre än två månader. Jag ska jobba hårt, och spara alla mina pengar(?) för att kunna åka iväg till snön och bara njuta i två tre månader istället för att spendera 6 månader på en bergstopp, jobba som bara den och om jag har tur kunna åka skidor två dagar i veckan. Så mamma och pappa, ni blir inte så ensamma när de två andra äntligen lämnar boet. Ni får tillbaka den allra minsta lilla fågelungen. Åtminstone för några månader!

3 kommentarer:

  1. Hej Linnéa!
    Roligt att höra om dina funderingar och om dina framtidsplaner. Att svänga 90 grader då och då tillhör ungdomens privilgier. Man kan göra det även i äldre ålder men då är skutan ofta lite mer svårvänd. Fast jag får själv lust att åka med till det där spaet utanför Cairns.
    I morgon åker Alf och jag till Danmark, inte till ett spa utan till ett Martinusläger. Martinusföredrag, Martinusdiskussioner och Martinussymboler morgon middag kväll med andra ord, eller går vi och badar - vi får se!
    Ha det fortsatt bra!!!!!
    Kramar fra Moster Vibeke og Alf

    SvaraRadera
  2. Tack lilla fågelungen!
    Klart att det är kul att du stannar hemma lite längre. Jag har funderat på hur vi ska klara oss utan att ha några av "de små" hemma, vi har ju inte bott ensamma på snart 29 år.....
    Trist att dina närmaste på den sidan klotet ska åka iväg när du vill ha dem där. De sista 10 dagarna kan du ju jobba en massa så det blir lite pengar med hem.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Nea!
    Vad roligt att du ska stannar kvar lite längre här med oss!:D , Du skrämde mig mig lite där haha

    SvaraRadera