2010-05-01

åhijeeh flygplan, åhijååh flygplan

Letar flygbiljetter medan jag lyssnar på luftens hjältar introt!
Planerad avresa: Månadsskiftet augusti-september
Planerad hemresa: Januari 2011 kanske..?

Ska åka och jobba som au-pair hos en familj som bor i en förort till Sydney. Manly heter stället och enligt min lärare "allvetaren Lennart" ska det vara en fin stad, eller "by" som frun i huset uttryckte det. Familjen är mamma Birgittas arbetskamrats kompis, eller något.
Manly-familjen
Pappan, mamma och barn. Pojkarna är 3 och 5 år och ska tydligen vara ganska vilda enligt mamma Birgittas arbetskamrat. De bor i ett hus 2-3 minuters promenad från stranden, och färjan till Sydney ligger, som jag förstod det, också nära deras hus. Det tar 20 min med snabbfärjan och 30 min med den långsamma båten.

Kommer bli svårt för mig att hålla tyst om detta fram till den 3e juni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar