2011-05-05

walking on a dream

4 days to go!!

Sitter som vanligt och lånar Bacinos fri trådlösa internet. Uppkopplingen har inte var kanon idag så är smått besviken men det är ju åtminstone bättre än ingenting.
Bor just nu hemma hos Timmy och Ann och veckan har bjudit på tre mycket bra dagar med god middag varje kväll. Har försökt börja organisera alla mina hundratusen saker jag har för att inte sitta med två proppfulla väskor när jag ska åka hem för gott i slutet av Augusti.
Slängde ut en del kläder - eller ja, jag gav det till Ann och Terese som glatt tog emot det. Nya kläder!! woho.
Försöker få till ett stopp i Bangkok på vägen tillbaka till Sydney för att kunna njuta av värmen tillsammans med Terese men just nu ser det ganska mörkt ut. Vi får väl se vad mamma Birgitta kan få till med SAS.. Hoppas på att mamma har kvar sina superkrafter som existerade när man var liten - mamma och pappa kan göra allt!!
Temperaturen i Sydney sjunker och vi når väl snart officiellt vintermånaderna. Trots att graderna inte ännu gått under 15 grader fryser vi som bara den här. Sitter just nu med kofta, jacka, sjal om halsen och en mössa på huvudet. Hade gärna haft ett par vantar också.
För alla som känner för att möta upp mig på Kastrup är det meningen att jag ska landa strax före klockan 8 på morgonen den 10e maj - även om detta inte är min "riktiga" hemkomst.

Ses snart Sverige


Canberra


2 kommentarer:

  1. Kul att du snart kommer hem! Det ska bli härligt att få krama om dig igen! Men, har du inte insett att föräldrarnas superkrafter inte existerar? Det var bara när ni var små det var så. Nu är vi genomskådade - vi har inga superkrafter och kan inte ändra på allt, inte ens flygbiljetter som inte är ombokningsbara. Ses snaaaart! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Linnéa!
    Vi ser fram emot att få träffa dig om några dagar!!! Tyvärr inte den 10:e klockan 8 men väl på torsdag.
    Din mammas superkrafter är inte alls slut - hur skulle det kunna bli en avhandling annars - men flygbolag rår man inte alltid på.
    Kramar i mängder! Viveca o Alf

    SvaraRadera