2010-11-02

längtan

Vill ha höst och vinter i några dagar. Vill ta mig på en lång tjock kofta, en stor gosig halsduk, kanske en mössa och ett par härliga vinterstövlar. Vill sitta med en latte i handen på ett fik bland Malmös kullerstens-gator och njuta av solens sista strålar. Vill se hur vårt fina gröna Sverige skiftar till rött och gult för att sedan bli alldeles naket och kalt. Vill bara få uppleva det som endast det kalla höstmörkret kan erbjuda, bara för några dagar.
Vad synd att jag inte har en lång tjock kofta, en stor gosig halsduk, en mössa och ett par stövlar med mig här i ausse. Hade jag haft det då hade jag satt ner min air condition på ynka 5 grader, kilat ner till hörnet och köpt mig en latte och kurat ner mig på min fårskinnsmatta här på rummet med en stooor filt.

ingen höstbild men en bild från julfirandet 2009 hos familjen Lilja

2 kommentarer:

  1. Anki och Hasse2010-11-03 05:57

    Hej Linnea, vad flitig du är på att skriva, det är roligt att följa dina dagar där under. Kan du inte sätta in en bild på dig i din nya frissa, det är nog inte så hemskt som du skriver.
    Man längtar till julen när man ser fotot ovan.Tiden går fort.
    Kram moster och morbror

    SvaraRadera
  2. Hejsan. vad roligt att ni fortfarande hänger med :) Absolut ska jag göra det! och jo, det är hemskt om man jämför med vad mitt hår var innan, men det växer ut igen. Aa kommer kännas konstigt att fira jul i värmen men har lite svenska vänner härnere så en svensk jul ska de bli iaf! kalle anka och hans vänner får också vara med.
    Kram på er

    SvaraRadera