2010-11-25

lätt fånget, lätt förgånget

Rastlös och smått uttråkad. Au-pair tiden börjar lida mot sitt slut i takt med året. 5 veckor kvar, sedan har jag avverkat 4 månader i Sydney och året 2010 som inneburit ett stort steg från hem, familj, trygghet och den vanliga svenska vardagen. Fylld med minnen och många erfarenheter rikare från ett spännande år. Sista terminen i skolan, studenten, Spanien, Italien, en båttur i skärgården och frenetiskt lägenhetssökande som slutade med att allt lades på hyllan och jag hoppade på ett plan mot sydligare breddgrader... aa vad har jag inte gjort år 2010 egentligen.

Den årliga nedstämdheten som brukar krypa in över Sverige när vintern börjar få landet i sitt grepp sitter i trots att mina dagar är varma och soliga. Har dock inga tankar på att åka hem, jag stortrivs och tänker ta vara på året jag fått att spendera i Australien. Behöver bara komma in i en strukturerad vardag, med ett riktigt jobb och ett eget krypin. Behöver få jobba hårt, slita långa dagar.

Det hade varit skoj med lite snö nu, är så himla sugen på att spänna på mig ett par pjäxor och sitta och dingla med skidorna i liften. Åka upp till toppen och se det oändliga landskapet breda ut sig framför mig. Sol och värme i all ära men skidor och snö det är något alldeles särskilt.

Lite bilder från 2010


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar