2010-12-05

N.S.W police

Har suttit i polisförhör idag. Första gången i hela mitt liv och det i aussie. Vill väl inte påstå att det var någon särskilt revolutionerande upplevelse och jag behövde ju inte oroa mig för att de skulle sätta mig på ett plan hem eftersom att jag har ett fullt lagligt visa. Tryggt.
Så jag var ganska lugn när jag satt i köket på 33 pine st.
Till anklagelserna. En kvinna en bit bort i vårt område påstår sig ha sett en blond kvinna, körandes vår bil, köra in i hennes bil, skrapa upp sidan, gå ut och titta på skadan för att sedan sätta sig i "vår bild" igen och köra därifrån. Hon säger att hon tog reg nr. Omöjligt scenario eftersom att Lisa var vid Manly-poolen vid den tiden och jag var bara hemma. Körde bara bilen en gång den dagen och det var när jag hämtade Lisa och Jason vid färjan 8.30. Vår bild har dessutom inte ett enda märke och då skadan på anklagarens bil är ganska stor borde det finnas nååågot märke på vår volvo.
Förvirringen är ganska stor här just nu.

4 kommentarer:

  1. hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken soppa! Det måste ju finnas en annan bil med repor på!
    Hoppas att de får tag på den som gjorde det snart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken historia! Hoppas att allt klaras ut! Utan inblandning av advokater.....saker och ting funkar inte som i Sverige precis!
    Take care, enjoy the silly season!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. mamma: jo det måste ju det. tycker att det är väääldigt konstigt.
    ingrid: Hoppas jag också, i annat fall har jag ju alltid Jason här i huset ;) värdpappan, han är advokat. Han skojade med mig när han berätta att polisen ville prata med mig och sa "ahh jag följer med dig till polisen linnea, jag har alltid velat vara kriminal-advokat"
    kramkram

    SvaraRadera