2011-04-07

life is a rollercoaster

Välkommen april månad. Månadens första dag som även här borta klassas som dagen då man får skoja vilt med allt och alla utan några som helst hämningar passerade utan några större förödelser. Hösten har anlänt till Sydney och förmodligen för att stanna, finns inga vinkar av någon sista sommarvärme. Trots att celsius visar hela 19 grader är det långbyxor, kofta, jacka och scarf som gäller. Tänka sig att för två månader sen var skillnaden mellan Sveden och OZ 50 grader, idag är den ynka 8. brrrrr.....
April bjuder på hyfsat lugna veckor, åtminstone om man jämför med maj som kommer näst. Den 9 maj boardar jag planet mot Singapore för att sedan ta mig vidare till Kopenhavn. Dagarna före trippen till Sveden blir den en flytt från lägenheten här på Golf Pde. Terese, min kära roomie, har bestämt sig för att Sverige lockar mer. Vart jag ska bo? det återstår att se.
I alla fall, hem till Sverige för att stanna exakt en vecka och schemat börjar redan tighta till sig. Så om ni vill se mig i maj tar jag emot bokningar här, på ansiktsboken och skype. Efter en svensk vecka som garanterat bjuder på mycket glädje är det dags att säga "hejhej" (oz folket tycker att det är knepigt att vi säger "hej" både när vi ses och skiljs åt) till Sverige för första gången år 2011.
Back to aussie. Dimper ner här på Kingsford Smith igen den 18e maj, förhoppningsvis nöjd med mitt beslut att stanna i Manly under oz-vintern. Veckan efter det är det dags för nästa 80 gradiga backen i berg-och dalbanan Maj. Dags att vinka av Terese vilket möjligen blir tuffare än backarna jag får uppleva under Sverige besöket. Att bli lämnad kvar är alltid svårare än att ha något nytt framför sig. Min andra oz-halva lämnar den gigantiska ön...
Men för att avsluta inlägget med något positivt kommer nästa helg bli kanon.. hoppas jag. Dags för Canberra-trippen. Ska bli skönt att få komma iväg, få lite semester. Tessan ska också med, roligt att få lite extra tid tillsammans innan Maj intar.
Lite pirr inför att träffa Timmys föräldrar, funderar på om jag ska hitta på en annan historia för "what im doing for my living".. Hur låter det med "I'm working in a chicken shop", klingar inte så fint i mitt huvud.. Får jobba på den där..


på återseende kära vänner!

1 kommentar:

  1. Hej Linnea!
    Tråkigt att ni ska separera du och Terese, men that´s life. Ni ses väl i Sverige i höst gissar jag. Våren här med Vivecas krokusar och våra blommor låter trevligare än höst. Jättekul att läsa dina inlägg och jag tror att många läser dem, även om inte så många kommenterar.
    Vad gäller Timmys föräldrar så kan du väl blända dem med dina planer för framtiden i stället. Men att jobba med grillade kycklingar är väl inte fel? Du charmar dem säkert (föräldrarna, inte kycklingarna) oavsett vad du säger.
    Kramar

    SvaraRadera