2011-06-08

bröllop, födelsedag osv...

de e kallt och de knarrar under tårna...
...jag längtar efter varmare land


Först av allt vill jag passa på att gratta kära tvillingarna Andersson i efterskott. Jag hoppas att ni båda hade en toppen födelsedag.
Smyger in ett litet grattis till mamma och pappa också
(er bröllopsdag var för två dagar sedan, om ni glömt). Nu undrar kanske ni andra hur man kan glömma sin bröllopsdag men i familjen Wästberg är det ingen big deal. Mamma nöjer sig med en bakad kaka, kanske en blomma då och då och pappa äter kakan bara för att han måste för han tycker egentligen inte alls om kladdkaka som jag alltid envisas med att baka.

Kylan har verkligen tagit Sydney i ett stadigt grepp nu. Isvindar från sydligare breddgrader har smugit sig in i alla hus (vilket å andra sidan inte är särskilt svårt här eftersom "isolering" är något man fullständigt glömt bort när man byggde husen.) "Två cm fritt blås under ytterdörren, äsch vad gör de??"
Känns väldigt gött att läsa allas uppdateringar på facebook om hur sommaren äntligen anlänt till Sverige, hur jobbigt det är att ha 30 grader och sol.... Men nej, inga klagomål från min sida. Jag är fortfarande supernöjd med mitt beslut att återvända till underlandet efter mammas doktorsfirande.

aem.. för att göra det enkelt för både er och mig, så är det väl ungefär det här som har hänt den senaste veckan:
  • Jag slutade mitt gamla jobb i kycklingshoppen.
  • Jag har passat barn i massor, eller inte riktigt men en del i alla fall
  • Jag har börjat planera en slutresa i augusti innan det är dags att säga adjö till OZ.
  • Vi besökte Long beach.
  • Jag har fått ett nytt jobb, eller tre kan jag väl säga. Två nya barnpassningsjobb och jobb i en klädbutik.
  • Vi målade om "The Palace" (mitt tillfälliga hem) vilket faktiskt är riktigt hemtrevligt nu, bortsett från kylan.
  • Min förkylning blev bättre, hurra hurra... men är nu sämre igen, buhu buhu.
  • Jag öppnade ett bankkonto hos WestPac bank idag.
  • Jag har börjat organisera lite med min nästa resa till Kanada, hoppas hoppas hoppas att det blir av.
Summa summarum. Jag känner mig väldigt välorganiserad för tillfället!
Nämen oj...
Höll visst på att glömma bort det viktigaste av allt
Jag har köpt en spargris!!! och tro det eller ej men det finns faktiskt pengar i den.

Om det är det någon som är intresserad av en skypedate inom en snar framtid är ni mer än välkomna! förmiddag svensk tid är en bra tid för mig.

CHEERS

(och förresten... jag bara skojade med att de gamla på södervägen 8 glömmer sin bröllopsdag, men som jag sa.. det är ingen big deal)

2 kommentarer:

  1. Hej Linnéa!
    Kul att läsa vad som händer igen i Australien. Det var kul att träffa dig på Birgittas stora fest.
    Nu finns det stora nyheter från nr 7 också....
    Den 1 juni kom Vera till oss så nu har du en granne till när du kommer hem:-)
    Ha det bra!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Gratulerar sa mycket!! gud va roligt. Hoppas att allt gick bra. ser fram emot att fa traffa lilla vera nar jag kommer hem, och er andra ocksa saklart :)
    kram kram

    SvaraRadera