2011-03-09

det snurrar i min skalle

och så sitter man här igen och funderar över livets möjligheter.. what to do, what to do studsar omkring innanför skallbenet som en galen gummiboll. Om två månader befinner jag mig på planet hem till Sverige, TVÅ månader?? hallåååå, vart tar tiden vägen.
Har åtminstone tagit beslut nr 1, tyvärr mamma men jag kommer inte att närvara vid den årliga ceremonin i Lund. Det skulle innebära en frånvaro från oz i totalt tre veckor.
När jag kommer tillbaka då... det är beslut nr 2.
Efter lite snack med Tessy igår dök det upp en massa nya idéer, eller ja en ny idé.
So here we go:
1:
Stanna i Manly, Sydney och fortsätta i samma gamla vanliga Manly-anda.
2:
Köpa mig en väl tillsluten spargris och spara spara spara pengar. Detta kanske leder mot en backpacker trip innan den riktiga hemkomsten i augusti.
3:

Försöka få en farm-position där de har hästar. Om ni kära bloggläsare har några bra farm-kontakter här i OZ så är de mer än varmt välkomna. Det kan vara varsom på denna gigantiska ö. Tanken med detta är då att jag har möjlighet att söka ett 2nd yr visa som kanske kan vara på sin plats att utnyttja efter studierna.

1 kommentar:

  1. Funderat på att skaffa en tärning? Vilka bekymmer du har...
    Kram

    SvaraRadera