2011-03-22

obladi oblada, life goes on braaa

vad som händer nere inuti Manly-bubblan:
Min dinnerdate passerade utan pinsamheter och tystnader. Kvällen bjöd på tapas och lite karaoke från mina flatmates Carol och Tessie. En lyckad dinnerdate innerbär oftast att man fortsätter att ses och så har det också blivit.
kort info om min date:
Namnet är Tim, eller ja Timothy och han bor bara fyra minuter ner på gatan tillsammans med little Ann. Brunt hår, svensk frisyr (trots att han är en aussie) och gröna(?) ögon. Ett par år äldre på papperna men i huet (huvudet för er som ej förstår skånska) är han som vilken annan 20 årig bloke, möjligen 22.
planer för framtiden:
vit klänning, kyrka och sådär. Eller så slår vi helt enkelt bara till med en liten roadtrip till Canberra om ca en månad, om han fortfarande är intressant då vill säga, spännande att vara ung ibland, allt kan slå om på en femöring.

cheers

3 kommentarer:

  1. Oj, det låter spännande! Håll oss underrättade om fortsättningen... Vet han om dina planer?

    SvaraRadera
  2. Hej - ja det kunde jag tro, mamma gav första kommentaren om din Dinner date. Då får jag=moster den andra. Har varit frånvarande från din trevliga blogg ett tag men har nu hittat tillbaka. Vintern tar hårt på krafterna.
    Men det var din date jag ville kommentera. Nu gäller det bara att hitta på något bra att skriva. Så här då: Good luck! Fast det känns lite väl långt bort med systerdotter och syskonbarn i Sydney. Fast å andra sidan...
    Spännande i alla fall. Efter min första date i Paris fick jag smeknamnet Fårica av mina "Fondiskompisar". Minns er riktigt varför (?) men det var nåt med fåraktig... verkar som det gick bättre för dig!
    Kramar från anonyma moster Viveca

    SvaraRadera
  3. Trevligt att du hittat tillbaka moster, och hoppas att du finner läsningen underhållande. Måste säga att hösten här också tar på krafterna dras med en förkylning som inte vill släppa taget ordentligt.
    Fårica låter väl inte sååå dåligt, kan ju ha varit vinklat på ett positivt sätt.
    kram kram från spöket

    SvaraRadera