2011-01-27

hard working linnea

Sitter uppflugen på soffan med datorn i knät, vänner på tv'n, fötterna i ett fotbad och med en kopp te och lite vindruvor bredvid mig... Fötterna ömmar något enormt efter mitt andra 10 timmars pass. Det jobbiga är inte att jobba, det jobbiga är att behöva stå upp heeeeeeeeela dagen från 10.30 till 20.30. En halvtimmes sittpaus är vad jag har men jag är liiiiiika glad för det. Jag har ett jobb, ett "eget" hem och en kanon roomie. Tess och jag trivs som surfdudesen trivs bland vågorna.
Sitter och undrar hur många gånger i mitt liv jag kommer att ha det såhär bra. Det där giftermålet med någon aussie-kille börjar kännas mer och mer aktuellt.. Eller så får jag helt enkelt bli en framgångsrik politiker och sedan ta Australien med storm efter studier och lite arbetserfarenhet från Sverige/Europa.


Ber om ursäkt för mitt inte lika underhållande blogginlägg. Inspirationen ligger strax ovanför noll strecket just nu... Anledning? Vet inte riktigt, har hur mycket som helst att berätta egentligen men ni vet åtminstone att jag lever och har det bra!

Cheers

2 kommentarer:

  1. Klart att det är underhållande. Jag och många andra har nog undrat hur du har det med nya jobbet och lägenheten. Men det där med giftermål i Australien ska du inte skämta om, det känns vääääldigt allvarligt! Tänk på hur aussierna blir när de gifter sig. Frun ska stå vid spisen medan mannen jobbar och sedan går ut dricker öl med kompisarna till sena natten....
    Skönt att du har det bra!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Sa harligt att du trivs sa bra Linnea! Australien ar toppen pa manga satt med klimatet med mera men, tro mig, efter ett tag kommer man underfund med all byrakrati och att det inte ar sa smidigt alla ganger som man (for det mesta) ar van vid fran Sverige. Instammer aven i det din mamma skriver, aussieblokes har andra vanor an vi! Detta tar dock ett bra tag att upptacka sa 'simma lugnt'! Men njut av allt som du upplever just nu!
    Kram fran Ingrid

    SvaraRadera