2011-01-24

hello hello golf pde

Sådärja, nu har vi bott i nya lyan i en vecka och OM vi trivs... hur ska vi någonsin kunna lämna? Lägenheten är kanon, vår flatmate Carol är kanon och min nya chef verkar vara något utöver det vanliga. För japp, jag fick jobbet. När jag jobbade i fredags var de två första timmarna trial-timmar, hade de inte varit nöjda efter två timmar hade de kunnat säga åt mig att ta mitt pick och pack och gå. Så med andra ord var de två första timmarna inte betalda, men jag fick stanna kvar den tredje timmen också och fick lite klirr i kassan. Jobb i lördags, ledig söndag och nu idag börjar min träningsvecka på riktigt även om de känns som om de mesta redan sitter. Ska bara få lite rutin på allt.
Arbetsschema denna veckan:
Måndag 4-8.30
Tisdag 10.30-8.30
Onsdag LEDIG Australia day
Torsdag 10.30-20.30
Fredag Passa pojkarna på kvällen

tydligen ser hela arbetsteamet fram emot att välkomna den nya ägaren. Fick höra från managern att paret som just nu äger stället är vääääldigt lata, speciellt mannen. Den nya ägaren är nog den snällaste och mest omtänksamma chef man kan tänka sig. Fick besök av honom när jag jobbade i lördags och egentligen så behöver de inte mig nästa vecka men "Jag vet att du har räkningar och sådär att betala så jag ger dig några skift ändå". Hur många chefer resonerar så???? Kan väl säga att jag är väldigt lyckligt lottad.

Och så till turistandet i Sydney. Infogar en länk från mitt facebook-album. Det är dock inte fulländat än, håller fortfarande på att sortera och välja bland alla bilderna... En del är, tro de eller ej, mindre vackra än andra.
Turist i Sydney

The Opera Bar, Sydney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar