2011-01-14

lägenhet, check. jobb, che... nä inte riktigt än

Sådärja.. dags för en ordentlig uppdatering. (passar på nu medan föräldrarna är ute och roar sig på egen hand).
Snart är mammas och pappas två semesterveckor här i Sydney till ända. Tiden har gått ofantligt fort... preciiiiiiiis som vanligt! Men jag antar att den gör det för att jag trivs så bra här, tiden går fortare när man har roligt sägs det ju.

14 dagar (eller idag är det visserligen bara 12 dagar) med mamma och pappa har spenderats på alla möjliga håll här i Sydney. De två första dagarna gick vi och gick.. och gick och gick.. OM jag var trött de kvällarna. I Manly promeneras det inte alltför mycket. Mamma och pappa var iaf glada, de fick se operahuset, china town, darling harbour, circular quay, hyde park, botaniska trädgården med meeera. De fick väl i princip se alla kända ställen i city de två dagarna. Därefter har de bara flutit på.. Vi har avverkat både zoo, akvarium, manly (ett antal gånger), bondi, hunter valley med vinprovning, blue mountains (i en dimma som förmodligen få får uppleva). Imorgon är det dags för vår sista inbokade attraktion, Opera på Sydneys mest kända operahus!
Premiären av Carmen och då åker långklänningen på!

På söndag är det nästan dags att säga adjö till fru och herr wästberg och dags att säga Hello Hello till Kim och Kims flickvän Maria. Ska bli väldigt trevligt med att andra besök från overseas.

Nog om mamma och pappa och alla andra. Tillbaka till mig, för det är trots allt mig bloggen handlar om.

Idag var jag och Terese på lägenhetshunt i Manly. Fyra stycken rum hade vi inbokade, tre tittade vi på. Andra rummet gillt blev det. Lägenheten ska delas med en brasiliansk 23 årig tjej. Jag och Terese delar på ett rum och har en stoooooor garderob, något som inte är särskilt lätt att hitta här. Lägenheten i övrigt är superfräsch med balkong, tvättmaskin, diskmaskin, parkettgolv mm. OM lyckan är total.
Som pricken över i:et och grädden på moset får vi två cyklar på köpet!! Lyckan är mer än total!

2 kommentarer:

  1. Hej Linnéa och Herr och Fru Wästberg! OCh tack för en trevlig rapport. Ser fram emot bild på er alla tre i långklänning resp. frack (?). Jag vill också vara i Sydney. Dock har jag/vi bara varit hemma en vecka efter Mexicoäventyret, så jag får väl bärga mig med nästa utlandsresa. Veckan har varit extra jobbig pga allt jobb som väntade och så tidsomställningen på det. Igår avslutades veckan med en trevlig fest hos Emma efter examensceremonin. Vi saknade er där, men det var gott om folk ändå, drygt 40 personer tror jag. Så jag tror att Emma är nöjd och glad idag.
    GRATTIS till det nya boendet, låter jättebra! Kul med brasilianskan också. Jag kom osökt att tänka på min kibbutztid, med volontärer från Sverige, England, Tyskland, Schweiz, Australien, Brasilien.
    Goa kramar till dig Linnéa och föräldrarna om de är kvar när du läser det här. Lycklig hemresa till dem i så fall också.

    En länk till vår resdagbok - ska göra ett nytt försökt att lägga in text till fotona:
    http://www.resdagboken.se/Web/Apps/Trip/TripPresentation.aspx?id=145&epslanguage=sv&tid=414611
    Viveca Alf o Lisa hälsar också

    SvaraRadera
  2. Hej anynoma moster!!! Jätteroligt att få lite uppdateringar från dig då och då. Satt och skrattade högt när jag läste ditt mail om alla era flygplatsäventyr.

    Kram på er allesammans :)

    SvaraRadera