2011-01-20

so long pittwater road

flytten ägde rum igårkväll, dock inviges det ikväll. Nä tro inte att vi hade tid att stanna hemma och avnjuta vår nya lya, hem och dumpa väskorna, ta en dusch och sedan våldgästade vi för tredje kvällen irad Manlys nattliv. Men iaf... JISSES vad skönt det är att ha ett eget ställe. Älskar verkligen vårt nya hem.

Gårdagens dag spenderades på Manlys gator, eller i Manlys butiker ska jag kanske säga. Nu tänker förmodligen mor och far hemma i kalla Sverige "amen hon ska ju spara pengar, inte slösa????????" och då svarar jag: ha ha, jag var faktiskt på jobbhunt och dåååååå blir mor och far jättestolta istället. Nio butiker presenterade jag mig i, tre tog emot mitt cv.
Någon gång runt 4-tiden loggar jag in på Gumtree (ungefär som svenska Blocket.se, fast med alla möjliga annonser, jobb bland annat). Hittar en annons som är postad 13 min tidigare, grabbar tag i telefonen och ringer upp. Till min besvikelse är det ingen som svarar i luren så jag skickar iväg ett sms istället. Rings upp en timme senare och pang så har jag ett möte med bossen.
Mötet ägde rum idag, och nästa vecka ska jag ha min träningsvecka. Sen börjar jag jobba därefter. Så då har man blivit med jobb också!!
Jobbinfo:
Min nya arbetsplats heter Fire bird, bossen har nyligen köpt stället och tar över from 4 febr. Tror att det är svårt att hitta en boss som bryr sig mer om sina anställda än vad han gör. Jag är lyckligt lottad. Fire bird är en take away restaurang med färdiglagade pastarätter, potatisröror och sallader (ungefär). Mitt jobb är att stå i kassan, hålla rent och lägga över maten i lådor när någon trallar förbi och bestämmer sig för att köpa något att äta.

Gött Linnea!!
(klappar mig själv på axeln och unnar mig ännu en utekväll i Manly, bara för att fira jobbet och nya lägenheten)

5 kommentarer:

  1. GRATTIS Linnea!
    Mor och far ger dig många klappar på axlarna - duktigt! Kul att du fick jobb så snabbt! Så nu har det ordnat sig med både boende och jobb!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. GRATTIS II, Linnéa!
    önskar din anonyma moster i Lund. Du kan ge dig en klapp på axeln från mig och Alf också. Få se om morsan fixar nytt jobb lika snabbt... troligen inte! Men något har hon tydligen på gång - jag pratade med henne nyss. Sen ser jag fram emot några bilder på ert turistande i Sydney såfort du har festat färdigt och kommit ut ur dimman.
    Kramar, Viveca

    SvaraRadera
  3. Grattis bade till jobb, bostad och ett stort lite forsenat grattis pa fodelsedagen!
    Tanker pa dig och forstar att du trivs down under!
    Kramar fran Ingrid

    SvaraRadera
  4. Ooops! Kom pa att du ju sa klart inte fyller forran i februari!!! Sorry!!

    SvaraRadera
  5. tacktackar allesammans!! kul att ni följer med i bloggen fortfarande :) life's good!!
    cheers

    SvaraRadera