2010-10-26

bräda

i väntan på att magen ska smälta maten och kroppen gör sig redo för en kvällsrunda längs med stranden passar jag på att ägna bloggen några minuter.
Dagen har spenderats i Manly tillsammans med mina kära vänner Banana och Tessy. Allt är som vanligt med andra ord. Snackas både om att skaffa longboard (vi är ju trots allt i brädornas land) och att åka till Melbourne. Det förstnämnda vet jag inte riktigt men det hade ju varit skoj att kunna åka längs med stranden och se lika cool ut som alla aussie-människor. Det sistnämnda däremot är en plan som är påväg att genomföras.

I lunchtidens väntan på min mocha bianca passade jag på att tjöta lite extra med baristan, eller kanske ska säga att han passade på att tjöta med mig. Aussiefolket är vääldigt öppna och glada för nya människor, lite konstigt med tanke på deras invandrarpolicy. I alla fall så bjöd han på lite av sin livshistoria, lite av sina framtidsplaner, bjöd till date och till sist fick jag min latte.

Söker även lite tips angående hårförändring. Känner att jag är i desperat behov av något nytt, lite spännande och fräckt. Tankar som snurrar omkring: färgning (vilket känns onödigt med tanke på solen), permanent, lägga några coola slingor.. och så tar det slut för jag vill ju trots allt behålla längden.

funderingar och ett antal skratt
efter att ha sett denna skylten
en söndagseftermiddag i manly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar