2010-10-14

hard working linnea

Idag nådde termometern 27 grader i underlandet. Är glad att jag drog på mig ett par shorts imorse istället för jeans som jag brukar. Man blir lite bortskämd med värmen här borta, 20 grader (som det i brukar vara här) i Sverige = shorts, linne och hela sommar-outfiten. 20 grader i Sydney däremot innebär inte riktigt samma sak, antal gångerna jag gått runt i shorts härnere kan nog lätt fyllas på en hand.

Har haft min längsta jobbdag någonsin. Idag är Dax's day off från förskolan och eftersom att Lisa är i Melbourne fick jag äran att ta över underhållandet av den energiska 4-åringen. Vi har dock inte hunnit mer så mycket mer än Dax's simklass. Buss dit, buss hem, promenad till buss, promenad från buss tar lång tid när man inte är så många år fyllda.
Hämtning av storebror kl 3.10 för att sedan spendera en timme på stranden, allt för att underlätta nattningen. Trötta barn är bra, fast har nu i efterhand konstaterat att för trötta barn är värre än pigga barn.
Känns ungefär som om jag har hela Manly beach i mitt rum nu efter dagens strandbesök. Tackar gudarna för att städarna kommer imorgon.


Tänker inte alltför mycket på framtiden just nu, antar att det betyder att jag trivs väldigt bra här. Har verkligen kommit tillrätta med allting och känner inget större behov att komma tillbaka till Sverige i första taget. Life's good helt enkelt!

Manly beach - C+D på playan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar