2010-10-11

no worries, mate

Havet släppte verkligen loss imorse. Får väl nu i efterhand erkänna att det var lite väl vågat av mig att ge mig ut på en morgonpromenad längs med vattnet. I början gick det bra, med blicken neråt kunde man utan problem se spåren från där vågorna tidigare slagit upp. Lyckades med nöd och näppe komma undan en stor dusch, svårare blev det dock när även himlen bestämde sig för att släppa loss. Nu var marken plötsligt lika grå och mörk överallt, ett vågspel att ta sig tillbaka mot Manly beach och säkrare vägar.

Är på matlagningshumör idag så jag erbjöd mig att stå för kvällens middag trots att det inte är min dag. Ska bjuda på potatis + purjosoppa, en brödbit och till efterrätt en bärpaj.

Livet här nere blir bara bättre och bättre. Trivs med aussiefolkets avslappnade och glada livsstil.


2 kommentarer:

  1. Hej Linnea!
    Du har lärt dig det viktigaste, alltså 'no worries mate' som går hem i alla lägen där nere! Vi kom till Sverige förra tisdagen och idag har Tommy rest ner igen....men återkommer den 19 nov. Så kul att du får besök i januari! Måste ringa till mor din och höra mer om det! Kul att du trivs där nere, njut!! :))
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jo jag har förstått det nu. Är inte så hemma med att använda det själv än bara, men det kommer väl!
    Kan ju inte kännas jättekul att lämna nu när sommaren är påväg här och det nalkas höst/vinter hemma.
    Gör det. Ge lite tips om vad vi borde göra :)
    kraam

    SvaraRadera