2010-10-28

update 2

fick precis en rolig sedel av Lisa. Vi hade diskuterat det tidigare ute i köket, att de australiska pengarna ser ut som barnpengar. Gjorda av plast och väldigt färgglada. Så när jag fick lönen inputtad under dörren, den som brukar bestå av fyra gula sedlar, ser jag en nykomling. En grön (!!) sedel. Jag tar upp den och tittar förundrat och kilar sedan ut till Jason och Lisa.
"jag trodde inte att ni hade något större än 50 dollar sedlar, och dessutom en grön??"
Lisa och Jason tittar på mig och skrattar och säger sedan "ye we thought you would like it".
Jag har det bra jag.

Har även passat på att samla på mig lite vuxenpoäng ikväll. Står nu i bostadskö och samlar poäng för Växjö kommun. Om jag ska läsa där vet jag inte än, men poäng är aldrig fel att ha. Bra framförhållning Linnea! Tilldelar mig själv veckans andra klapp på axeln.

2 kommentarer:

  1. Duktig flicka :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, nice Gabbi och jag fick också gröna sedlar samma vecka :D kanske var en "grön" vecka ;)

    SvaraRadera