2011-02-01

surfs up

efter ganska exakt fem månader i surfarnas australien bestämde jag och terese oss för igår att nu fick det minsann vara dags för oss att prova surfskillsen vi med. Så vi travade ner till surfskolan och hade helt plötsligt en surflektion att närvara vid en halvtimme senare. Måste väl erkänna att jag var ganska nervös innan, har inte varit särskilt förtjust i vattnet härnere, mycket strömmar, bluebottles (typ minimaneter) mm. Om sanningen ska fram har jag bara varit i vattnet två gånger sen jag lämnade Sverige för aussielandet. Skamligt... jag vet.
Trots nervositeten innan lektionen visste jag att när våra två timmar av försök att fånga vågor, paddlande, försök att ställa sig upp och allt vad surfing innebär skulle jag antingen få blodad tand eller bojkotta det totalt. Till mammas stora besvikelse avslutades lektionen med de förstnämnda. Dags att gå på jakt efter en lämplig surfbräda nu.

3 kommentarer:

  1. jaja, det var ju kul att du gillade det...

    SvaraRadera
  2. bör jag känna av en viss ironi....?

    SvaraRadera
  3. Kan du känna det tvärs över jordklotet?

    SvaraRadera