2011-02-07

våldgästning

På några få timmar sjönk temperaturen här i Sydney drastiskt. I lördags var de en tryckande värmebölja på 41 grader. Jag höll mig inne i princip hela dagen, luften var så varm att det var tungt att andas. På söndag morgon var det ynka 23 grader och regn. Regnet var efterlängtat, men inte de kalla graderna. Måndag morgon (idag) vaknar jag av att jag fryser med en alltför påtaglig halsont. Morgonen var än ung så jag försökte somna om så gott det gick och bad för att den ömma halsen skulle vara borta nästa gång jag vaknade. De högre makterna ville mig inte väl denna måndag och istället vaknar jag senare med värk i hela kroppen.
"Tjena febern" sa jag och slängde på mig ett supervarmt täcke. Med en flaska vatten och huvudet under täcket låg jag kvar i sängen till kl 2 på eftermiddagen, sedan var det dags för jobb. Fem timmar och jag är fullständigt utmattad. Dags att kasta in handduken och ge kroppen all energi för att bekämpa det som våldgästar min kropp.

1 kommentar:

  1. Stackars dig!
    Usch usch usch! Man ska vara rädd om sig när man har feber, man kan bli dålig på riktigt! Hoppas att du inte ska arbeta några långa pass medan du är sjuk!
    Take care!
    Kraaaaaamar

    SvaraRadera