2011-02-26

treasure hunt, sömnbrist och balkongkärlek

Vill först, innan jag fortsätter bubbla på om mitt otroliga liv i underlandet, passa på och Gratta mamma Birgitta ännu en gång. Grattis mamma! hoppas att du hade en kanon dag.
och så tillbaka till mig....
Livet rullar på, är mitt uppe i min intensiva jobbvecka just nu. 48 timmar totalt, ganska tufft om man ska ge sig attans på att hinna med att gå ut och dansa också. Har jobbat med Terese både tors och fre, gårdagen var seg.. riktigt seg. Hade bara 5 timmars sömns tors till fredagsnatten så fredagskvällen spenderades i sängen. Deckade pang boom så fort jag kom hem och har nu fyllt på sömnförrådet igen. Idag är det lördag och det nalkas en busy busy busy dag.... 30 grader och sol, då är det många från Sydney city som ropar "MANLY!!!!!"

För några kvällar sedan var jag och Terese (jag och terese, jag och terese, jag och terese... aa får höra de mycket "gör ni alltid allting tillsammans?" nästan ja, svarar jag då) ute på treasure-hunt. Här i Manly har man "rensa huset"dagar en gång i månaden (så att folk slipper åka till tippen, usch vad jobbigt). Då ställs allt möjligt ut på trottoarerna och när mörkret faller är det många som ger sig ut och fyndar både det ena och det andra. Jag och Terese hittade en korg-soffa och två korg-stolar till vår balkong, bild kommer dyka upp senare. Supernöjda är vi, nu kan vi äntligen använda vår balkong på riktigt!!!!

dags att avsluta frullen, borsta gaddarna och pallra sig ner till jobbet!
GO FIREBIRD!!!

2 kommentarer:

  1. Treasurehunt kanns bekant....tanken ar att det ska hamtas av nagot kommunalt bolag men alla ar ju tacksamma om sakerna 'forsvinner' innan dess. En gang stallde vi ut div gamla grejor i Glenelg och korde en runda pa cirka 1 tim och nar vi kom hem var det mesta borta! :-)
    Roligt att lasa om allt kul du hittar pa down under!

    SvaraRadera
  2. haha det är kanonbra. Vi fick ju ihop ett helt möblemang (minus bord) till vår balkong alldeles gratis :D

    SvaraRadera