2010-09-19

familjesöndag

Söndagen invigdes med en familjeutflykt till den äldste pojkens "partyställe". Han ska ha kalas/party om några veckor och detta ska äga rum en bit utanför Manly. Kidsen ska få gå ner i underjordiska gångar och leta efter saker. Hur många det är som vågar detta återstår att se. Den enda ljuskällan man har är pannlampan på huvudet. Jag är ju inte särskilt sugen på att kila ner i mörkret och spendera en halvtimmes tid tillsammans med alla spindlar. Ska försöka få en plats vid BBQ'n istället.

Efter utflykten var det dags för föräldrarnas "free time" så jag tog med mig pojkarna och gick på Oceanworld här i Manly. Litet akvarium men mycket trevligt! Kommer att bjuda på bilder imorgon. När vi var mätta på fiskar, hajjar och rockor slog jag mig ner utanför Oceanworld precis vid stranden medan pojkarna sprang runt och lekte hide and seek. Allt för att trötta ut de små liven. En promenad senare var vi hemma igen, trötta men nöjda.

I huset bjöds det idag inte endast på vegetarisk mat. Helgrillad kyckling tillsammans med ugnsbakad potatis, pumpa och lite annat smått och gott.

Har nog bestämt mig för att försöka anmäla mig till den där volleyboll kursen trots allt. Det slog mig nu ikväll när jag tog en promenad längs med stranden och såg hur det kryllade med unga vid många uteställen att jag inte känner en enda kotte här ute i Manly. Volleyboll kursen är bra träning och ett bra tillfälle att lära känna nya människor. Så varför inte, jag brukar inte vara den som räds för att pröva på nya saker på egen hand. Jag har ju trots allt nyligen åkt till andra sidan jordklotet ensam!

Nu ska jag unna mig lite Entourage avsnitt innan det är dags för att sova. Ska försöka komma upp tidigt imorgon och kolla upp hur de har gått med valet. Hoppas att ni alla har röstat!

Massor med kramar från "Lineya"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar