2010-09-13

working 5 to 9.... nästan

Ganska säkrade planer inför sommaren, ej bokade.
Surfcamp i november, utanför Sydney. Fyra surfklasser 2/dag. 2 övernattningar plus lite party.
Volleyboll kurs här i Manly, tidpunkt ännu ej bestämd.

Har fått upp mitt arbetsschema på kylen nu. Känns mycket bättre, blir lättare att skilja på arbete och inte arbete. Är nog ganska lätt att man får jobba trots att man är ledig annars bara för att man är hemma. Slutsats: flytta aldrig in på ditt kontor!

Imorgon är det första riktigt jobbdagen. Har pojkarna från halv åtta på morgonen. Lämnas i skolan senast 9.10. Sen ska det tvättas, tur att jag inte mixar lika mycket med färger som min kära syster Sofia, de hade blivit många maskiner. Jag har lyckats sortera det till två! Ibland är det bra att vara tråkig och väldigt enkel. Får senare besök från Narraweena, en svensk tjej som kommer hit och ska luncha lite. Skönt med en ordentlig paus. 4.30 hämtas lillpojken (storpojken ska på tae kwon do, så de sköter di vuxne). Sedan är det underhåll som gäller, matlagning, badning och pyjamasdags! Nattningen tas över av mummy and daddy när de kommer hem. Gött!

Någon vattenkunnig. Kan man dricka vattnet i Australien? Jag har bara vågat smaka på det, men inte mer än så.

Har förresten infogat två små klockor till höger här på bloggen. En för svensk tid och en för Linnea + 8 timmar.

3 kommentarer:

  1. Hej Linnea!
    Nu forsoker jag kommentera, hoppas det lyckas! Man kan dricka vattnet har men ofta ar det valdigt klorerat och bade smakar och luktar swimmingpool men for de 'infodda' ar detta normalt. Ibland har man ett filter och en extra kran i koket dar da vattent har filtrerats och smakar lika gott som kranvattnet i Sverige. Om du vill vara helt pa den sakra sidan kan du kopa vatten, blir kanske dyrt i langden. Vi koper en lada (typ bag in box) med Coles natural spring water samt aven kolsyrat vatten pa flaska. Visst uppskattar man det goda kranvattnet i Sverige!
    Ha det fortsatt bra har nere!
    Kram fran Ingrid

    SvaraRadera
  2. Pa tal om klocka med tid - for mig ar klockan i Sydney 1/2 tim fore klockan har i Adelaide!

    SvaraRadera
  3. Hej ingrid! som synes så lyckades du! kanon ju. Hmm okej, aa lite klorerat är det men så farligt tycker jag inte att det är. Bra att jag äntligen kan dricka det utan att vara rädd för diverse magsjukdomar.
    kram :)

    SvaraRadera