2010-09-07

fordrojning!

Eftersom mitt internet formodligen kommer att droja nagra dagar till tar jag mig samman och skriver ett inlagg pa de engelska eller ja, australiska, tangentbordet trots allt!

(kommer att namna mina vardforaldrar som mamman och pappan tills jag fragat om det arr okej att jag skriver ut deras namn har)

Har nu spenderat fyra hela dagar i Manly. Anlande tidigt som attan i lordags (klockan fem pa morgonen). Vadret var uselt, det regnade blaste och var inte alls varmt. Jag borjade undra om jag verkligen hamnat ratt? Australien ska ju vara soooligt!! Efter nagra missforstand och lite tids vantan hittade jag och mamman varandra pa flygplatsen. Dar var en annan kvinna som ocksa vantade pa nagon. Hon hade en skylt med sig, men jag kunde inte se vad det stod pa den. Jag tyckte att det inte sag ut som mamman men tankte "tank om det ar hon". Jag hoppades innerligt att det inte var hon, for hon sag valdigt moloken ut. Som en strang skolfroken. Jag hade turen pa min sida! Istallet mottes jag av en superglad sprallig blond kvinna.

En rundtur senare som inkluderade en titt pa harbour bridge (och en tur over) och en snabb Manly guidning landade vi pa 33 Pine Street. Mitt rum ar superfint. Bor ensam pa forsta vaningen och har i princip ett eget badrum! (till pappa: kan tillagga att i detta badrummet har pappan en egen olkyl!!) Ska aven fa en tv nasta vecka. En av mammans vaninnor hade fragat henne om hon ville ha en tv till sin au-pair och mamman hade tankt "aa varfor inte". BRA DAR!! den ar saklart pa lan!

Pojkarna ar precis som pojkar i den aldern, helvilda! men jattesota. De kor valdigt mycket med foraldrarna och kommer forhoppningsvis skarpa till sig nar de ar med mig. Eller rattare sagt sa har de inget val!

Sa, nar jag kommit "hem" och satt mig ner i soffan, pustat ut en stund och sadar sa fragar pappan om jag vill ha kaffe och for er som kanner mig vet ni att svaret blev "nej tack, jag dricker bara te". Han tittade lite konstigt pa mig och fragade istallet "men du dricker alkohol?", eeeehh tanker jag. Vad ska jag svara? tank om de ar nykterister... typ. Lite forsiktigt svarar jag "aem.. ja jo de gor jag" pappan: "TUR, annars hade jag skickat hem dig med forsta planet. Vad ar de for svenska som varken hade druckit kaffe eller alkohol" Jag andades ut, och skrattade lite. Han har humor, precis som mamman beskrivit honom.

Denna veckan gor jag inte sarskilt mycket. Forsoker komma in i tiden, min jet lag ar dock redan borta he he heee.. Tva dagar, bra jobbat Linnea! Forsta dagen var pest, madde saaa daligt. Trott och illamaende. Vaknade kl 1, som i mitt i natten, och var jattepigg! usch..
Sa nu forsoker jag utforska Manly, lara mig att hitta och sadar. Har lagat mat till pojkarna, de ater namligen middag laangt fore oss. Hjalpt mamman och storhandla (om man kan kalla de det), skaffat ett australiskt kontatkort till mobilen vilket betyder att ni inte langre kan na mig dar! Anvand skype-adressen som jag postade for nagra dagar sedan!

Imorgon ska jag traffa de svenska tjejerna har. Formodligen inne i stan sa det betyder att jag kommer inviga farjorna. Spannande! Hmm aa detta blev ett langt inlagg. Har sa mycket mer att saga men ni ska orka lasa det ocksa. Kort och gott sa ar allting toppen har. Min familj hade nog inte kunnat vara battre.
Fick mitt schema idag coh det blir nog bra, ska anvanda en av mina lediga dagar for att hjalpa en familj langre ner pa gatan. Bara nagra 3-4 timmar under dagen, vilket varken gor fran eller till eftersom att alla andra anda jobbar da. For mig betyder det dock lite extra klirr i kassan, typ 60 dollar! vilket saklart ar toppen!

PUH, har tagit mig igenom de forsta dagarna nu. Bilder kommer sa fort jag kan anvanda min egen dator. Det ar verkligen superfint har. Stranden ar gigantisk!!

Puss och kram fran andra sidan jordklotet!
(och pappa, de har inte engelska kontaktuttag har ;). har inhandlat tva nu, fran narbutiken, sa ni kan lana en nar ni kommer hit!)

2 kommentarer:

  1. haha vad kul att du trivs blubbi och skönt att du hamnade i ett trivsamt hem ;) kram snoootttaan

    SvaraRadera
  2. aa det kanns kanon faktiskt. men vi far val se nu nar jag borjar jobba nasta vecka ;) kraaam po daj snottan

    SvaraRadera