2010-09-14

te-landet

Min första riktiga jobbdag avklarad! Gick super tycker jag. Tiden går mycket fortare när man har något att göra, även om det är jobb. Tisdagkvällar innebär även att jag lagar mat till mig, mamman och pappan = vegetarisk mat. Ikväll bjöd jag på en chili con vegie som innehöll (håll i er mamma och pappa) lök, tomat, paprika, selleri, kidneybönor, kikärtor, koriander och chili. Yes, jag lagade det och jag åt allt. Dock slängde jag och mamman ner lite köttfärs i vår när allt var klart.

På fredag ska jag passa barn mellan 9-12 och 15.30-17.00. 15 dollar i timmen är lönen vilket gör ca 67 extra dollar på fredag eller varje fredag. Mina arbetstider i vanliga fall kommer vara 8.30-13.00 så då är det gott om tid för playan när vädret väl tillåter.

Här kan ni titta in i mitt tillfälliga hem. Badrum nummer ett som visas är "mitt". Favoritstället just nu eftersom att de har golvvärme, sååå skönt att slippa frysa om fötterna jämt och ständigt. Mitt rum är inte fotograferat.



Denna tekannan startar och avslutar mina dagar.
Ingen risk att man glömmer den på spisen inte, tjuter som bara den!

6 kommentarer:

  1. Mamma och pappa2010-09-15 01:13

    Låter härligt att första dagen är avklarad. Fast vi har aldrig tvivlat på att det skulle gå bra. Vi är imponerade av att du lagar vegetarisk mat och desutom ÄTER den!!! Det blir nog folk av dig också. Så bra att Ingrid som kan Australien utan och innan (nästan i alla fall) kunde svara på det där om vattnet. Tack Ingrid! Huset ser jättefint ut. Hoppas att det inte är höga vågor när du ska lära dig surfa, det var ju inte den aktivitet vi hoppades att du skulle välja... :-) Kramar

    SvaraRadera
  2. Äsch.. har ju sagt att jag äter i princip allt när jag är borta. Aa verkligen, har funderat på det sen jag kom hit! smakat lite försiktigt på det då och då. Haha men jag kan inte vara i australien flera månader utan att prova på att surfa, dessutom handlar det bara om 4 lektioner, två om dagen :) kraam

    SvaraRadera
  3. Gud vad fint du bor!! Låter som att allt är jättebra med dig :) här hemma är allt som vanligt, men Andrea ska tydligen komma och hälsa på här på fredag läste jag för 5 min sen på facebook hah!
    du får ha det så jättebra, vi hörs på skype snart igen! :)

    SvaraRadera
  4. Hej lisa! aa här är verkligen jättefint, nyrenoverat =) Jag såg också det! stör mig lite att jag inte får träffa honom denna gånger heller, känns som att jag missar allting som har med sara och lux att göra. Tack detsamma, och absolut ;)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Tänkte bara höra var du har köpt den fina kanan :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan Sofi!
    Kan tyvärr inte svara på det, är inte ägare till kannan. Kannan är förmodligen köpt nere i australien :)

    SvaraRadera