2010-09-12

movie night

Har haft min första dag ensam med pojkarna idag. Har varit lite nervös inför hur det skulle gå, pojkarna är helvilda med föräldrarna men det är förmodligen för att de ger igen med samma mynt. Högljudda och lättretlig föräldrar föder stojiga ungar som inte lyssnar för fem öre.

Jag tog i alla fall med de små monsterna till en park som ligger ca 5 min promenad från huset Lekplatsen, som det egentligen är, är inhägnad så de sköter sig själva. Medan de lekte och stojade kunde jag ligga på gräset och mysa i solen. Två skrapsår och ett antal livräddningar senare (från en busig hund) begav vi oss hemåt igen.

Trots den lugna dagen är förvånansvärt trött och belönar mig med en påse chips, australiskt godis, som inte är alls lika gott som svenskt, och lite serietittande på datorn. På tisdag är jobbdags på riktigt, både mamma och pappa jobbar så jag har hand om allt gällande barnen. Och "allt" kan låta som väldigt mycket men det blir trots allt bara totalt fem timmar. Upp med ungarna på morgonen och iväg till skolan. Hämta ungarna, umgås lite och sen är det middag, bad och säng som gäller.

2 kommentarer:

  1. Hej skåningen eller inte nu mera ;) Olivia "fyllo" jakesch här :D
    Jag hoppas verkligen du har det bra där nere o njuter av livet. Verkar ju som du hittills har det ganska lugnt på "jobbet". Själv händer det inte så mycket hemma i sthlm, Kom inte in på ekonomi så blir att söka jobb i höst. Men det ska bli skönt att ta det lugnt ett tag. Dock är ja väldigt fattig, åkte dit för plankning förra veckan. 1200 kr kosta det mig!! så blir att leva hemma o ladda ner filmer medans kompisarna går på bio ;)

    Så, nu till den stora o viktiga frågan.... finns det många snygga surfkillar? om du skulle hitta nån som heter martin, kan du kidnappa honom o skicka hem till mig? ;)

    Du får ha det så bra tills vidare o så uppdaterar ja dig när ja har blivit miljonär. :D

    pusspuss

    SvaraRadera
  2. HEEEJ! vad roligt att höra från dig och vad KUL att du hänger med på bloggen ;)
    Aa min arbetsvecka börjar idag ;) så vi får väl se hur det går, men det ska nog bli bra hoppas jag!
    HAHA men O!! är det sådant du roar dig med nu förtiden? för lite spänning i livet?
    Äsch, ta dig i kragen och sök jobb som bara den. Det fixar du!!

    Hmm.. mja har inte sett såå många än. Men några stycken har det allt dykt upp. Dock är inte säsongen igång riktigt här. Det är bara början av våren, men i oktober borde det börja bli varmare så då blir de playan för hela slanten ;) Haha ska fråga alla snyggingar jag hittar!

    Låter som en kanonidé. Glöm inte att köpa ett hus där jag kan få en egen liten avdelning då ;) typ i spanien???
    pussss

    SvaraRadera