2010-09-21

warringah mall

Idag var en av mina tidiga morgnar, upp med tuppen 7.30 och få iväg pojkarna till förskolan/skolan. Lite tårar och sådär, men det gick hyfsat bra. Kom hem, satte igång en maskin tvätt, gjorde mig iordning och gav mig ut på bussäventyr. Varje ny bussresa är nämligen ett äventyr eftersom att bussarna inte ger ifrån sig några som helst signaler om var man är. Inte lätt att vara nykomling i Sydney inte. Jag har i alla fall till min stora lycka precis upptäckt att många bussar stannar ca 100 m från vårt hus, på en korsande gata. Gött när det kommer till sena nätter och ömmande fötter. Warringah Mall var min slutdestination, ca 9 min bussresa, ett stooort köpcentrum med hyfsat bra butiker. Jag kom hem med stillad hunger gällande både mat och kläder.

Tisdagar innebär Dinner a la Linnea och ikväll bjöd jag på polentakaka med fetaost i, tomatsås och ugnsbakad potatis, pumpa + lite till. Ser ut att vara i 6 månaden just nu, så stor är min mage....

1 kommentar:

  1. du verkar ha de trevligt blubbi ;) fortsätt så!

    SvaraRadera