2010-09-18

vilse i stan

Har precis avslutat ett 30 min långt samtal med Södervägen 8, Åkarp och OJ vad det känns bra när man tänker på allt där hemma. OJ vad o-organiserat jag lever nu. OJ vilken annorlunda livsstil familjen har. Mest av allt vill jag ha en lugn trevlig middag som pappa börjar förbereda flera timmar innan den ska ätas. En ordentlig välplanerad middag, inte bara något som man slänger ihop på en kvart med det sista man har kvar i kylskåpet. En stoooor köttbit på grillen, men jag förblir vegetarian några månader till (ni vet vad jag förväntar mig när jag kommer hem familjen Wästberg). Jag flyttade till BBQ'ernas land och hamnade i Aussie á la veggieland.

Och när vi ändå sitter och tänker på det som varit, eller brukar vara kan vi lika gärna drömma oss tillbaka till S'agaró. Lyssna på lite spansk gitarrmusik och fundera på vad en australienare med solblekt hår, brunbränd kropp och en bräda under armen är jämfört med de charmiga, salsa-dansande spanjorerna? Mamma, du behöver med andra ord inte oroa dig, Australien är alldeles för långt bort för att bygga bo. Spanien däremot, det kan kanske vara något!
(ser fram emot att få inleda den svenska sommaren i S'agaró tillsammans med familjen Algotsson)

Så.. nog om minnen och mer om livet i underlandet. Igårkväll gjorde vi en Sydney by night. Jag och Terese begav oss till Asien och åt kinesiskt. Verkligen en resturang jag kan rekommendera om ni har vägarna förbi! Sedan gav vi oss in i djungeln av uteställen tillsammans med Anna och Marion. Det är inte lätt att vara ny i en storstad, har på två utekvällar inte hittat något stället jag fastnat för.

Lördagen (idag) började redan 7.30, dock sovmorgon för min del. Pojkarna var ovanligt tysta så jag lyckades åtminstone skrapa ihop 5 timmars sammanhängande sömn. Klockan 11 gav jag upp, här var fullt hus med tre extrabarn och tre extravuxna. När man inte har BBQ, då har man kaffebrödsbuffé.
Pallrade mig ner till Manly Beach och spenderade större delen av dagen där. Det var nästan svett-varmt fram tills det började blåsa som bara den. Med piggiga ben och hackande tänder begav vi oss in till Manly city (rakt över gatan) och jag köpte mig en chai latte för att tina upp kroppen inifrån. Så det är inte bara ni i Sverige som har dåligt väder, här svänger det fram och tillbaka som virvelvinden på Liseberg.

"See yaaa"

3 kommentarer:

  1. ser jag med fram emot!hoppas du har de kanon där nere! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för de trevliga orden Linnea! (Att du inte tänker sätta bo för gott down under). Vad sommarens semester kommer att innebära vet vi inte ännu, det känns som evigheter dit. Först ska vi ha en lååång höst, vinter och vår här i den kalla Nord. Skönt att slippa ...?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har ju sagt att du inte behöver oroa dig! Lisa gör dock reklam för mig överallt. Mer om det i ett senare inlägg. Hmm det är inte evigheter dit.. dags att boka någon gång i februari iaf. Vinterhalvåret blir lättare om man har något att se fram emot ;)

    SvaraRadera