2010-09-28

rödnäsa, spännpanna & sandhals

Förkylningen tilltar trots mina desperata försök att jobba emot den. Tog en extra nap idag efter att jag lämnat pojkarna i skolan, 1,5h gjorde mig åtminstone lite piggare då men just nu känns det som om det gjorde varken från eller till. Näsan är täppt, pannan spänner och halsen känns som sandpapper. Känner även att mitt tålamod med pojkarna idag inte har varit som det brukar vara.

Passade på att ta mig 2 timmar i solen på Manly beach. Jag gick till beachen som Linnea Wästberg och hem kom jag som sandkvinnan. Vinden idag var stark och rev upp sandmoln efter sandmoln.

Är det någon av er vänner där hemma som är sugna på att åka till Australien som au-pair så är ni så välkomna till familjen såå! De kommer förmodligen att leta efter en ny au-pair efter mig, förmodligen. Men de vill helst gå via rekommendation igen, så som mitt au-pair jobb blev till.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig! Drick och sov ordentligt och sköt om dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Det verkar ju ga nagon forkylning har nere, jag blev bra fran min men det tog 2 veckor. Det finns nagot som heter Lemsip som man kan kopa i vanliga livsmedelsaffarer att dricka varmt, smakar citron och verkar uppiggande tycker jag.
    Annars hittar man mycket bra saker hos "Chemist" som har mycket mer receptfria grejor an apoteket hemma.
    Vi reser pa mandag :(( till hosten. Snart far du nog riktigt varmt och skont borta i Sydney! Det ska bli 25 grader har till helgen da aven 'daylight saving' borjar har i SA.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. mamma: Dricker minst tre koppar te om dagen, sov 2.5h timme idag när jag lämnat pojkarna.. Gör mitt bästa!!
    Ingrid: Usch.. det låter ju inte bra, jag som hoppats på att bli frisk redan till helgen. Tackar för tipset, ska kolla in de. Känner igen namnet lemsip.
    Mysigt med höst, sitter och njuter av de smattrande regnet som är i Manly just nu. Då hinner du iaf få lite sol innan du åker :)
    kram på er båda

    SvaraRadera